انواع شمش های تولیدی آلومینیوم

cuoi

انواع شمش های تولیدی آلومینیوم

آذر 17، 1401

انواع شمش های تولیدی آلومینیوم

در این پست تیم اخگر ذوب اصفهان قصد دارد تا انواع شمش های تولیدی و مصرفی آلومینیوم را به شما معرفی کند.با ما همراه باشید

  1. شمش های اولیه :

شمش های اولیه در قطعات کوچک از 5 تا 23 کیلوگرمی و شمش ها ی بزرگ 500 کیلوگرمی با درجه خلوص 1 با 80 / 99 تا 85 / 99 درصد، درجه خلوص 2 با 75 / 99 تا 80 / 99 درصد و درجه خلوص 3 با 70 / 99 تا 75 / 99 درصد آلومینیوم تولید می شوند. شمش های خالص حاوی مقادیر کمی عناصر مثل آهر، سیلیسیم، وانادیوم وگالیم بعنوان ناخالصی وجود دارد. شمش ها معمولا در ساخت قطعاتی که از کنترل کیفی بسیار مطلوب برخوردارند استفاده می شوند و قیمت آنها نیز بر حسب درجه خلوص و تقلیل ناخالصی ها بصورت تصاعدی افزایش می یابد. در ساخت آلیاژهای آلومینیوم بسیاری از عناصر از جمله روی ، منیزیم، سیلیسریم و ... مستقیما به آلیاژ مذاب افزوده می شوند.

  1. شمش های ثانویه:

شمش های ثانویه از ذوب و تصفیه قراضه ها وآلیاژهای برگشتی تهیه می شوند معمولا این قبیل شرش ها دارای کیفیت مطلوب و مناسبی است و حاوی مقدار ناخالصی های معمولی در آلومینیوم مانند مس، آهن و سیلیسیم می باشد. معمولا این شمش ها محصولات قطعات برگشتی و قراضه می باشد که بایستی از لحاظ آنالیز کاملا دقیق تهیه گردد.

  1. بیلت (Billet) :

شمش ریخته گری شده به شکل استوانه با قطر و طولهای مختلف را که برای تولید مقاطع مختلف پروفیل، میلگرد و لوله بکار می رود بیلت می نامند. در این بررسی نیز عمده مواد اولیه مورد نیاز برای تولید بیلت، شمش های اولیه و ترکیب آن با عناصر مورد نیاز آلیاژ انواع بیلت است.