شارژ کوره آلومینیوم

cuoi

شارژ کوره آلومینیوم

آبان 28، 1401

شارژ کوره آلومینیوم

طبق گفته ها در دو پست قبل امروز قصد داریم اخرین مطلب راجب شارژ کوره که در دو واحد ذوب و ریخته گریه بیلت هست را برای شما به اشتراک بگذاریم پس با تیم مجرب اخگر ذوب اصفهان همراه باشید.

شرکت اخگر ذوب اصفهان آلومینیوم و سایر فلزات لازم برای ساختن آلیاژ مورد نظر شارژ کوره را تشکیل می دهند. گاهی فقط آلومینیوم خالص که مستقیما از واحدهای احیاء بدست می آید و بصورت شمش خالص در آمده در شارژ کوره بکار می رود. از ضایعات آلومینیومی در عملیات ذوب و ریخته گری که حاوی عناصر دیگری هستند به شارژها اضافه می گردند. برای اجتناب از حرارت دادن زیاد به آلومینیوم از آمیژانهایی که دارای مقادیر زیاد عناصر آلیاژی هستند استفاده می شوند. زیرا اگر این عناصر به صورت خالص اضافه شوند برای حل شدن نیاز به درجه حرارت زیادی دارند. در واحد ذوب و ریخته گری شمش و بیلت در هر واحد از 2 دستگاه ماشین شارژ قراضه به ظرفیت هر یک 5 تن استفاده می شود.

واحد ذوب

شرکت اخگر ذوب اصفهان معمولا از 2 دستگاه کوره جهت ذوب و نگهدارنده( Holder ) مذاب آلومینیوم برا ظرفیت های 30 ، 40 ، 50 ، 60 تنی و یا بیشتر در نظر گرفته می شود.. دمای کاری این کوره ها 850 درجه سانتی گراد می باشد. در این کوره ها نیز از گاز به عنوان سوخت استفاده می شود. کوره های مذکور که جهت ریخته گری مداوم شمش به روش Direct Chilled Casting (فرآیند ریخته گری تبرید مستقیم) استفاده می شود.

واحد ریخته گری بیلت - (DC)

بیلت معمولا دارای سطح مقطع دایره ای بوده و بصورت گرد می باشد. بیلت دارای ترکیب شیمیایی و کیفیت مناسبی بوده بطوری که می توان آن را دوباره حرارت داده و اکسترود نمود و بشکل میله یا شکل های دیگر در آورد. بعد از انجام فرآیند ذوب، آلومینیوم مذاب به کوره های نگهدارنده مذاب گازسوز ریخته می شوند و سپس مواد اضافه جهت آلیاژسازی به کوره های مربوطه شارژ می شود که پس از انجام کنترل های کیفی جهت خروج گازهای اضافه گاززدایی و همچنین پالایش فلز صورت می گیرد. فلز مذاب در دو شکل بیلت و شمش ریخته گری شده و بر اساس درخواست مشتری در اندازه های متفاوت تولید می شود. بعد از اینکه پروسه ریخته گری و آلیاژ سازی کامل شد بیلت ها بطور اتوماتیک در بسته های مخصوص باندل، توزین و انتقال می یابد. قالب های (DC ) تولید بیلت به صورت عمودی بوده و مذاب آلومینیوم بعد از تشکیل پوسته انجمادی و گسترش انجماد به مرکز شمش و همچنین با پاشش آب برا فشار بالا روی شمش انجماد کامل می گردد.